Δεκελείας & Ξενοφώντος 19, Αχαρνές Αττικής

 Επικοινωνία
210 24 60 232 - 694 28 55 459

Εργοθεραπεία

Η Εργοθεραπεία ως επιστήμη υγείας ασχολείται με το επίπεδο λειτουργικότητας και αυτονομίας του παιδιού, στους βασικούς άξονες της ζωής του (αυτοεξυπηρέτηση, σχολείο, παιχνίδι, κοινωνική αλληλεπίδραση). Η Εργοθεραπεία χρησιμοποιώντας σκόπιμες δραστηριότητες εξειδικευμένο υλικό & παιχνίδια, σε κατάλληλα διαμορφωμένο περιβάλλον, αφυπνίζει το ενδιαφέρον για τη πρόθυμη συμμετοχή του παιδιού στη θεραπευτική διαδικασία. 

 

Πότε κρίνεται αναγκαίο να απευθυνθώ σε έναν Εργοθεραπευτή;

Αν παρατηρήσετε στο παιδί, τρείς ή περισσότερες από τις παρακάτω ενδείξεις, τότε θα ήταν οφέλιμο να συμβουλευτείτε έναν Εργοθεραπευτή

 

Για παιδιά προσχολικής ηλικίας (3 έως 5 ετών)

  • Δεν σας κοιτάει όταν του απευθύνεστε
  • Είναι ιδιαίτερα κινητικό
  • Έχει δυσκολίες στην λεπτή κινητικότητα (λαβή μολυβιού, μαρκαδόρου, ψαλίδι, κουμπώματα κ.α)
  • Δυσκολεύται να ζωγραφίσει εντός πλαισίου
  • Ανωριμότητα στην αδρή κίνηση (συχνές πτώσεις, αστάθεια στη βάδιση, δυσκολίες με παιχνίδια που απαιτούν κίνηση & συντονισμό)
  • Παρατηρείτε αδεξιότητα σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής (ένδυση - απόδυση)
  • Δυσκολίες σίτισης
  • Υπερευαισθησία σε μυρωδιές, γεύσεις, ήχους, υφές
  • Δεν παίζει με συνομηλίκους
  • Ζαλίζεται ή δεν έχει αρκετή ανεκτικότητα στην κίνηση στο αυτοκίνητο ή την παιδική χαρά
  • Δυσκολεύεται να μπει σε όρια & να ακολουθήσει κοινωνικούς κανόνες.

 

Για παιδιά σχολικής ηλικίας (6 + ετών) 

  • Δεν συγκεντρώνεται εύκολα ή συγκεντρώνεται υπερβολικά με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μεταβεί σε επόμενη δραστηριότητα
  • Δυσκολεύεται να μπει σε όρια & να ακολουθήσει κοινωνικούς κανόνες
  • Δεν συναναστρέφεται με συνομιλήκους
  • Έχει δυσκολίες να θυμηθεί και να ακολουθήσει προφορικές οδηγίες
  • Αντιστρέφει γράμματα και αριθμούς
  • Δυσκολίες στη γραφή (δυσγραφία ή κακογραφία, μη τήρηση ορίων των γραμμών, μικρή αντοχή, αργός ρυθμός γραφής)
  • Δυσκολεύεται να οργανώσει το καθημερινό του σχολικό πρόγραμμα
  • Αδεξιότητα στη χρήση οικιακών εργαλείων (χρήση μαχαιροπίρουνων κ.α)
  • Υπερευαισθησία σε ήχους, υφές, γεύσεις, μυρωδιές
  • Υπερκινητικότητα
  • Δεν κάθεται στην καρέκλα του, συχνά σηκώνεται στην τάξη
  • Δυσκολίες αδρής κίνησης (έλλειψη συντονισμού κινήσεων)
  • Ζαλίζεται ή αποφεύγει ό,τι έχει σχέση με την κίνηση.

 

Επιπλέον η Εργοθεραπεία απευθύνεται και στις εξής διαγνωστικές κατηγορίες:

- Αυτισμός

- Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ)

- Αναπτυξιακή διαταραχή κινητικού συντονισμού

- Νοητική υστέρηση

- Δυσλεξία & λοιπές μαθησιακές δυσκολίες

- Ψυχοκινητική καθυστέρηση

- Διαταραχή αισθητηριακής επεξεργασίας

- Συναισθηματικές διαταραχές

- Σύνδρομα 

- Εγκεφαλική παράλυση

 

Το Έργο αγάπης διαθέτει θεραπευτές με άρτια κατάρτιση στην επιστήμη της εργοθεραπείας, χρησιμοποιεί τις πλέον σύγχρονες θεραπευτικές παρεμβάσεις & αξιόπιστα αξιολογητικά εργαλεία. Παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που στοχεύουν στη θεραπευτική αποκατάσταση των παιδιών που εξυπηρετούνται. 

Οι θεραπευτικές προσεγγίσεις που εφαρμόζουμε είναι η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση, Ανάλυση Εφαρμοσμένης Συμπεριφοράς A.B.A., DIR - FLOORTIME, SSIP (Αυτισμός & Παιχνίδι). 

 

Αισθητηριακή ολοκλήρωση

Η Αισθητηριακή ολοκλήρωση αφορά την οργάνωση αισθητηριακών πληροφοριών από το περιβάλλον μέσω των αισθήσεων και του σώματός μας (ιδιοδεκτική & αιθουσαία αίσθηση) οι οποίες ρυθμίζουν τη συμπεριφορά και τη δράση μας στο περιβάλλον. Στο Κέντρο μας διαθέτουμε πλήρως εξοπλισμένη αίθουσα αισθητηριακής ολοκλήρωσης.

Ανάλυση Εφαρμοσμένης Συμπεριφοράς A.B.A. στην πρώιμη παρέμβαση

Το πρόγραμμα A.B.A. πρώιμης παρέμβασης εφαρμόζεται σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές στην προσχολική ηλικία. Στόχος του είναι η τροποποίηση της συμπεριφοράς του παιδιού για την καλύτερη ευελιξία & λειτουργικότητά του. Χρησιμοποιεί τις ανταμοιβές για να αυξήσει την πιθανότητα εμφάνισης θετικής συμπεριφοράς (1987 Lovaas) ενώ την αγνόηση για την μη επιθυμιτή συμπεριφορά. 

DIR - FLOORTIME

To FLOORTIME είναι μία θεραπευτική προσέγγιση που εφαρμόζεται σε παιδιά με διαταραχές αυτιστικού φάσματος ΔΑΦ. Χρησιμοποιεί το παιχνίδι στο πάτωμα ως μέσω εκπαίδευσης. Το συγκεκριμένο μοντέλο δίνει την ευκαιρία στο παιδί να βιώσει ευχάριστα συναισθήματα μέσα από την αλληλεπίδραση με το περιβάλλον χτίζοντας πάνω στα ενδιαφέροντά του. Βασικό στοιχείο της συγκεκριμένης παρέμβασης είναι η συμμετοχή των γονέων, οι οποίοι εκπαιδεύονται στις τεχνικές του μοντέλου μέσω των workshops.

SSIP

Είναι μία εκπαιδευτική μέθοδος που αφορά το δομημένο παιχνίδι σε παιδιά με ΔΑΦ. Τα παιχνίδια που επιλέγονται είναι ανάλογα του επιπέδου λειτουργικότητας των παιδιών. Ο ρόλος των γονέων στη συγκεκριμένη παρέμβαση είναι ουσιαστικός.

 

Επικοινωνήστε μαζί μας για οποιαδήποτε πληροφορία ή για να κλείσετε ραντεβού με τους ειδικούς μας.

 

Έργο αγάπης

Σύγχρονο κέντρο Εργοθεραπείας

Δεκελείας & Ξενοφώντος 19, Αχαρναί (Μενίδι)

Στόχος του Κέντρου μας

Είναι τα παιδιά και οι έφηβοι να επιτύχουν την μέγιστη αυτονομία στους τομείς λειτουργικής ενασχόλησης (δραστηριότητες καθημερινής ζωής, σχολείο, παιχνίδι) μέσα από την έγκυρη διάγνωση & τις πλέον σύγχρονες μεθόδους παρέμβασης που εφαρμόζουμε. Παράλληλα συμβάλλουμε στην στήριξη της οικογένειας παρέχοντας συμβουλευτική γονέων & workshops.

ergoagapis.gr

Έργο αγάπης... Έργο έμπνευσης & δημιουργίας!
Έργο φροντίδας, κατανόησης, αλληλεγγύης. Έργο ζωής!